Joskus on hyvä pysähtyä että muut voi saada sut kiinni. Tällainen ajatus tuli mieleen kun ensi viikon - syyslomaviikon - tekemiset alkoi hahmottua. 

Mä aloitin siis perjantaina työt, tein neljän tunnin päivän, kahlailin sähköposteja ja valmistelin tulevia juttuja. Työpäivä vilahti hetkessä, työkaveri tuli tänne Lahteen käymään myös, että sai varmasti mut tekemään ne jutut mitä hänen projektiinsa multa piti kiireellä saada. Oli kyllä mukava paluu töihin kun ei yksin tarvinnut pakertaa. Työpäivä alkoi jo seitsemän aikaan niin sain päivän pakettiin jo lounasaikaan mennessä ja ekan työpäivän kunniaksi piti päästä lounaalle johonkin kivaan paikkaan. Työkaverille eivät Lahden lounaspaikat eikä ravintolat muutenkaan ole tuttuja joten ajattelin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja käytiin Mamma Mariassa lounaalla. Mamma Maria on hyvin perinteinen Italialainen ravintola ja paikka joka tulee kokea ainakin kerran. Oli mullekin eka kerta lounasaikaan, eikä varmasti viimeinen. Herkullista risottoa!

Lapsilla siis on syyslomaviikko ensi viikolla ja mulla puolikasta töiden tekoa. Ollaan melkein aina syyslomalla oltu mun veljen perheen luona Pohjois-Pohjanmaalla mutta nyt ei olla reissuun lähdössä, eikä juuri suunnitelmiakaan oltu tehty. Mutta kuten alussa totesin että joskus on hyvä pysähtyä että muut voi saada sut kiinni - meille on siis tulossa vieraita ensi viikolla ja mä olen siitä aivan innoissani! Heti maanantaina saadaan Hailuodosta mun kaveri kylään ja lapset on jo kovasti miettineet mitä haluavat hänelle Lahdesta esitellä. Tulee siis otua itselläkin ehkä turistina kotikaupungissa. Eikä vieraat tuohon lopu, saadaan pitkin viikkoa vieraita niin täältä Lahdesta kuin myös Kempeleestä ja Helsingistä. Täytyy olla isosti kiitollinen kaikille ihanille ystäville jotka nyt teoin, sanoin ja ajatuksin osoittavat välittämistään. Iso sydän kaikille!

Normaali olo on jatkunut, ei kolotuksia, kipuja, huonoja oloja - eikä hiuksetkaan ole vielä tippuneet päästä. Kalenteriin oli yli kuukausi sitten merkitty perjantaille Aleksanteri Hakaniemen keikka Lahdessa ja olin päättänyt olla sinne menemättä hoitojen alkamisen vuoksi. Keskiviikkona kun näytti siltä että olo on sen verran vahva, päätin että lähden sinne sittenkin. Ja apua! Sehän oli aivan mahtava keikka! Muutenkin ilta oli huippu, menin kaverin luokse ensin saunomaan, ja istuttiin tyttöjen iltaa neljän naisen kesken hyvässä seurassa. Illan päätteeksi pääsin vielä samaan kuvaan Aleksanterin kanssa. Sen verran iski mukavuudenhalu ja varovaisuus että en uskaltanut alkoholin nauttimista kokeilla. Jossain suositellaan että alkoholia ei tulisi ollenkaan käyttää sytostaattien aikana, joissakin ohjeissa sanotaan että jokunen päivä ennen ja jälkeen sytostaatteja tulisi olla käyttämättä alkoholia. Itse en muista tuosta saaneeni erikseen mitään ohjeistusta. Kaksi lasillista kuohuviiniä maistelin illan aikana, mutta koska on ollut nyt hyvä olla, en uskaltanut kokeilla että miten kamala olo olisi ollut seuraavana päivänä jos olisi enemmän alkoholia nautiskellut.

93194F8D-9FDA-41FF-9C3E-0571ACC44706.jpg
Tänään oli aivan mielettömän hieno retkeilypäivä ja meidän perheen lämmin ruoka tarjoiltiin tänään ulkona. Mentiin mieheni ja tyttäreni kanssa Lapakistoon, käveltiin pari kilsaa nuotiopaikalle ja nuotioitiin ja tehtiin ruokaa siellä. Ihana syyspäivä!

Ensi viikolle on ihanien vieraiden lisäksi tiedossa maanantaille influenssarokotus ja keskiviikkona peruukin sovitus. Ja tietty töitä pitkin viikkoa. Eilen pohdittiin tyttöjen kanssa että millainen peruukki mun pitäisi ottaa. Lyhyttä olen ajatellut mutta polkkamittaistakin tekisi mieli kokeilla. Toisaalta polkkatukka otsatukalla voisi olla hauska myös, kun kerrankin olisi otsatukka mitä ei tarvitsisi huoltaa koska se ei kasva pituutta! Aika vähän olen tuota loppujen lopuksi miettinyt koska olen niin varma että mun kampaaja vaan laittaa sen oikean peruukin mun päähän ja se on siinä. Luotan siis että mun ei tarvitse itse osata päättää vaan ammattilainen sanoo mikä on oikea.

Mukavia syyspäiviä kaikille! Niin, onhan mulla keskiviikolle varattu talvirenkaiden vaihto autoon myös!